Hari berganti hari, tahun berganti tahun. Bila tengok anak yang kecil sering merengek nangis tiba-tiba dah besar. Dah pandai bercakap, minta itu dan ini. Tak sangka Afif yang dulunya kecik dah besar sekarang. Tahun depan dah sekolah! Dah besar anak mama, macam tak percaya je.

Saya ni jenis suka buat apa-apa kena berbincang dulu. So memang selalu bincang dengan suami pasal masa depan anak-anak. Suami pun setuju nak hantar Afif belajar seawal usia 4 tahun. Sebenarnya bukan nak bebankan anak, tapi sebab nak biasakan dia dengan environment baru supaya dia boleh belajar bergaul dengan kawan-kawan.

Mula-mula pening nak decide tadika mana nak hantar. Last-last Genius Aulad menjadi pilihan. Sebenarnya masa Afif bayi lagi saya pernah survey tentang Genius Aulad tu. Terdetik dalam hati satu hari nanti aku akan hantar anak ke sini. Tak sangka dalam pening-pening nak buat pilihan memang apa yang kita fikirkan dulu, menjadi kenyataan.

Macam biasa saya akan buat survey dalam encik google tentang yuran tadika. Rata-rata yang saya tengok semuanya 1k ke atas. Terfikir saya sejenak, mahal betul yuran tadika, macam masuk belajar universiti. Lama jugak saya termenung. Kalau handphone canggih, handbag mahal, baju kasut cantik dan apa-apa lahh saya boleh beli kenapa tidak untuk pendidikan anak?

Saya tak tahu orang lain sependapat dengan saya ke tidak. Tapi semua ibu bapa mahukan yang terbaik untuk anak.

Ada yang kata, "buat apa hantar yang mahal-mahal, yang biasa-biasa kan ada".

"Tadika mana-mana pun sama, tapi tengok pada budak gak, selaju dan sepantas mana dia boleh terima"

"Kau dulu pun belajar kat tadika kemas je dik"

Macam-macam pendapat! Kalau asyik dengar cakap-cakap orang semua tak jadi kerja. Yang baik saya terima dengan berlapang dada.

Okay sekarang saya nak kongsikan bayaran yuran tadika Genius Aulad  bagi tahun 2015 sebagai rujukan semua ibu bapa kat luar sana.




Di Genius Aulad juga disediakan transporter. Harga bulanan untuk transporter berbeza mengikut berapa jarak rumah ke tadika. Jangan tak tahu pergi dan balik harga berbeza sebab ada ibu bapa yang nak sehala (pergi sahaja) atau dua hala (pergi balik).

Pilihan semua di tangan anda, tepuk dada tanya hati!


No comments