Berakhirlah sudah bulan Ogos, berpusu-pusu orang di Shaklee HQ untuk closing. Dan tak lupa jugak Promo Win Them Back 50%. Ramai pulak saya terima order untuk promosi 50% tu, apa taknya beli ESP dan Vita C dengan separuh harga. Murah bukan? Tapi hanya untuk ahli Shaklee yang sahaja. Rugi la mereka yang tak daftar ahli tu kan. 

So malam tadi upline saya inform promosi Shaklee untuk bulan September 2015 kali ini adalah ESP! Bila dapat tau je ESP apalagi seronok saya. Apa taknya saya ni hantu ESP kalau tak minum ESP dalam sehari rasa tak lengkap hidup ni. Dah bertong-tong ESP saya minum sejak saya mula join ahli sehingga la sekarang. ESP ni sangatlah terbaik, tak tau nak cakap camne hanya orang yang pernah minum je tau. Tapi saya tak nak la kedekut ilmu dengan orang lain, jadi meh la saya kongsikan bersama anda tentang kebaikan ESP shaklee sumber protein terbaik di dunia.

Kenapa ESP ni terbaik?

§  Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara organik ~ Kenapa kacang soya mesti ditanam secara organik? sebab kajian penanaman secara kimia (bukan organik) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan dan dari segi kajian sudah terbukti ada hubungkait antara cancer dan nitrates. Jadi amat la penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan sepanjang proses pembesaran kacang soya ni.

§  Kacang soya mesti Non GMO (tidak dihasilkan secara genetik) ~ Kenapa kacang soya mestilah non genetic modified engineered (Non GMO)? sebab secara umumnya kacang soya yang dari jenis genetik ni adalah murah untuk dihasilkan (ni lebih kurang vitamin sintetik dan vitamin natural) dan kebanyakkan syarikat akan mencari cara untuk menjimatkan kos dan semestinya menggunakan kacang soya yang dihasilkan secara genetik. Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan yang berdasarkan kajian, toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan.

§  Soy Protein mesti mengandungi 9 asid amino penting ~ Badan memerlukan kesemua 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia untuk menghasilkan hormone, jus penghadaman, antibodi, enzyme. Jika salah satu asid amino penting yang hilang, sistem imun akan lemah dan banyak fungsi badan yang penting akan ditangguhkan atau dihentikan.

§  Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dgn alkohol ~ Alkohol tu kan haram yelah satu hal gak tapi kalau dicuci dgn alkohol ianya akan memusnahkan kandungan isoflavone sehingga 88%! Sedanglan isoflavone itu diperlukan utk mengurangkan risiko kanser paru-paru etc. Isoflavones juga bermanfaat dalam penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang.

§  Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan ~ Amino acids sangat sensitif dengan suhu yang panas. In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result.

§  Soy isolate itu mesti ditambah dengan unsur kalsium kenapa? ~ Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soy adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Oleh yang demikian unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein untuk meneutralkan kembali serbuk soy itu. Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak menambah cukup kalsium.

Serius cakap memang ESP ni terbaik sangat, beza dengan kacang soya di pasaran. Ia juga adalah kunci kepada awet muda sebab kandungan asid amino penting bantu mencantikkan kulit dan mengurangkan kesan parut. Sebab tu berpantang untuk baby ke-3 kali ni saya nak minum ESP banyak-banyak untuk hilangkan kesan strechmark. Malah ia memberi tenaga sepanjang kehamilan saya. 

Siapa kata ESP ni tak best? Belum try belum tau kan. Saya tertarik sebab ia Non-GMO. Kalau anda google apa itu Non-GMO mungkin anda akan faham sendiri dan mula berkira-kira untuk membeli bahan makanan di dalam rumah. Tapi jangan sampai takut nak makan pulak ye, kebuluran nanti.





No comments