Kalau korang tengok gambar ni, ni gambar tahun lepas tau. Waktu ni saya pregnant anak ketiga. Saya sendiri tak menyangka betapa mudahnya perjalanan mengandung saya.

Apa yang best waktu saya preggy dulu :-

√ Badan cergas

√ Tak sakit pinggang, dulu masa preggy 1st dengan 2nd selalu je sakit pinggang

√ Kaki tak cramp, dulu asal tergeliat sikit dah mula tangkap kat betis

Okay, sekarang ni saya bukan nak cerita pasal preggy tapi nak cerita pasal tong ESP yang saya pegang dalam gambar.

Actually saya memang jatuh cinta dengan ESP sebab rasanya yang sedap. Selain itu ia buat kulit, kuku saya jadi cantik. Selalunya orang cakap soya ni tak bagus.

Tapi tau tak korang kenapa soya tu tak bagus? Sebab soya GMO.

Apa tu GMO?

GMO atau Genetically Modified Organisms bermaksud tumbuh-tumbuhan (atau binatang) yang dihasilkan melalui teknik bioteknologi penggabungan gen (dikenali juga sebagai Genetic Engineering).

Ia adalah proses pengambilan gen daripada satu spesis dan kemudian memasukkanya ke dalam satu spesis yang lain dengan tujuan untuk menghasilkan suatu bentuk sifat atau ciri-ciri yang diingini.

Kesannya kepada manusia sangat bahaya. Ia boleh menyebabkan penyakit kanser! Jadi saya tak kisah kalau minum ESP banyak-banyak sebab ESP adalah non-GMO.

Ia selamat untuk diminum. So korang pilihlah yang non-GMO tau.

Haa itulah beza Soya Biasa dan Protein Supplement dari ESP Shaklee.


Nak cuba ESP? Ambil handphone sekarang dan order dengan saya.

No comments