Detox? Apa tu?

Dulu apa yang saya faham detox tu kena tampal patch kat tapak kaki nanti toksin kumpul kat situ so bdn kita dah bebas toksin. Lepas tu minum air detox, kemudian ada yang buat rendam kaki pastu air terus jadi keruh. Tapi sebenarnya detox ni bukan boleh simply-simply buat camtu je. 

Kalau artis-artis atau orang ada-ada ni dorang buat colon cleanse untuk detox. Tapi kos nak buat colon cleanse ni mahal sangat. Saya pernah tengok dekat salah satu hospital swasta di Klang, kosnya mencecah ribuan ringgit. Whoaaaa~!

So apa pentingnya detox ni?

Okay cuba korang bayangkan sistem paip. Hari-hari korang basuh pinggan yang ada sisa makanan, minyak dan sebagainya. Dalam masa beberapa bulan tiba-tiba sinki tersumbat. Bila korang bersihkan makk ai banyaknye keladak dan minyak-minyak. Euwww geli kan? So macam tu la dengan perut kita, makanan yang korang makan setiap hari selama 30 tahun contohnya. Kalau ada yang tak dinyahtinjakan betul-betul mesti ada sisa keladak-keladak mak nenek dalam perut tu betul tak? 

Ditambah pulak dengan persekitaran yang semakin tercemar serta pemakanan yang tidak sihat, bahan pengawet, bahan kimia dan logam berat. Semuanya penyumbang terbesar berlakunya pendedahan toksin kepada tubuh korang.

Akibatnya korang akan rasa stress, kulit berjerawat, selalu rasa lesu, kurang bertenaga, sakit kepala, alahan serta ekzema, radang kulit dan mudah dijangkiti penyakit. Semua simptom ni menunjukkan tubuh korang mempunyai kadar toksin yang tinggi.

So kalau korang rasa korang ada tanda-tanda camni patut tak korang men-detox-kan diri?

Shaklee telah menjalankan program detox mulai April 2016 yang lalu dan ramai yang telah menjalani program detox tersebut. Antara Set Detox Shaklee yang dicadangkan adalah Alfalfa, Herblax, Peppermint-Ginger Plus, DTX Complex dan Vivix. 

Sebab kenapa korang perlukan detox :-

1. Bertenaga!
2. Kulit cantik berseri
3. Badan semakin sihat dan fit
4. Penghadaman lebih baik
5. Melegakan perut kembung dan bergas

Tapi tapi tapi! program detox ni bukan semata-mata bergantung kepada produk tau. Cara pemakanan pun memainkan peranan. Ramai yang join program detox ni, hasilnya sangat amazing! Nak tau lebih lanjut tentang program detox shaklee yang unique dan exclusive?

Korang patut cuba tau. Kalau sayangkan diri pm saya lekas. Saya akan guide anda bagaimana untuk detox dengan betul beserta meal plan.

Sekarang tau sebelum toksin bermaharaja lela.





No comments