Adik saya baru je habis belajar diploma rasanya dah dua kali jugak dia apply untuk sambung belajar. Malangnya rezeki tak menyebelahi dia. 

Give up nak sambung belajar dia apply bekerja pula. Alhamdulillah dapat juga dia keje walaupun sebagai kerani. Saya ada cadangkan pada dia untuk sama-sama bisnes shaklee memandangkan bisnes online shaklee memberikan pulangan yang lumayan.

Jom shaklee!

Dilema Fresh Graduate

Dilema anak muda fresh graduate mahupun lepasan spm adalah peluang pekerjaan. Nak-nak kena bayar PTPTN plak kan haihh mana nak cekau duit. Kalau tak bayar kena blacklist tak boleh keluar negara. Paling haru masuk plak dlm ccris. Adehh! 

Isi borang jawatan kosong dah banyak kali, interview sana-sini pun susah nak dapat kerja. Jadi camne?

Baru ni saya ada follow husben jumpa customer dia berniaga foodtruck. Sempat juga saya bersembang dengan dia bertanya pasal bisnes ni. Modal kena besar sebab nak beli foodtruck tu pun cecah puluh ribu kalau tak salah saya. Dan kebanyakan yang meniaga foodtruck adalah mereka yang fresh graduate. 

Saya fikir Bisnes Online Shaklee adalah pilihan terbaik untuk fresh graduate yang nak buat bisnes tanpa modal untuk bayar hutang PTPTN.

Camne caranya?


#1 Bisnes Online Shaklee Sangat Murah

Tak perlu keluar modal banyak, tanpa pinjaman pun dah bole start buat Bisnes Shaklee. Hanya bayar yuran keahlian sebanyak RM79.50 saja. Haa murah kan? 

Takyah sewa kedai dan ambil pekerja. Buat pening kepala je nak bayar sewa bulanan dan upah pekerja. Apa tunggu lagi jom join Shaklee!

#2 Gunakan Social Media Marketing Untuk Tujuan Pengiklanan

Kita bukan buat iklan macam kat tv tu ek. Kos marketing untuk Bisnes Online Shaklee juga tak perlu keluar modal besar. Hanya gunakan facebook, instagram, blog, youtube dan sebagainya untuk tujuan promosi. Takde akaun? Sign up je bukan bayar pun free je.

Guna laptop atau smartphone pun memadai. Rasanya zaman sekarang semua orang ada smartphone kan? Akaun facebook pun ade cuma tinggal nak buat marketing je lagi.

#3 Hadiri Kelas Untuk Tingkatkan Skill Bisnes

Kena rajin datang kelas yang dianjurkan oleh upline. Dalam kelas-kelas camni biasanya mereka akan dedahkan cara untuk buat Bisnes Online Shaklee dengan berkesan. 

#4 Follow Upline Shaklee Yang Dah Berjaya

Untuk jayakan sesebuah bisnes, kita kena follow orang yang berjaya. Ikut step mereka kerana mereka lebih dulu makan garam dari kita. Maka kita takkan buat silap dalam Bisnes Shaklee.

#5 Mental Kena Kuat

Dalam bisnes ni bukan baru je join dah boleh dapat pulangan besar. Mesti bermula dari bawah. Kalau start dari awal contohnya di usia muda lagi bagus. Kebanyakkan yang saya lihat untuk naik rank sampai Master [rank tertinggi dalam shaklee] biasanya mereka akan ambil masa selama 3 tahun baru dapat jika bersungguh-sungguh.

Contoh : Katalah umur Syakira sekarang baru 22 tahun, dalam masa 3 tahun beliau nekad berusaha dan fokus dengan Bisnes Online Shaklee dan akhirnya beliau rank up sehingga Master Coordinator di usia 25 tahun. Muda belia lagi dah berjaya dalam bisnes. Hebat kan? Anda juga boleh.

Masih nak berfikir lagi? Dalam banyak-banyak bisnes. Bisnes Online macam ni la paling mudah. Korang takyah susah-susah perah otak nak keluarkan produk sendiri. Hanya perlu promote sahaja. Yang bagusnya produk Shaklee sangat berkualiti dan diyakini. Bila produk bagus senang nak jual.

Jom Daftar Ahli Shaklee.

No comments