Huawei P9 Plus atau Iphone 7 Plus? 

Mana satu nak pilih? Sebab dua-dua best!

Rasa nak dua-dua bole? Hahaha [gelak tamak]

Saya memana pun okeh sebenarnya. Sebab skrg kalau nak taip entry blog ke nak edit gambar ke semua guna smartphone. Jarang dah guna laptop. 

Cuma baru ni adik bongsu saya ada bagitau pasal iphone7 sambil tunjuk review dari youtube. Yang sangat menarik minat saya adalah kualiti rakaman video. Haihhh bila tengok rasa wowww! Cantik giler gambar dia.

Memandangkan saya ada terfikir untuk hasilkan video sendiri makanya saya perlukan phone yang bole hasilkan gambar yang cantik supaya wajah saya nampak lawa tanpa cela. Haa gitteew! 

Tapi tak nak lawa di gambo je kalau bole nak lawa bebetul. Kebetulan pulak bulan ni promo Collagen Powder haa akak dah rembat 2 kotak tau siap Vivix dan Vit C skali. Bila kulit i flawless sila jangan jeles, buat rugi ja. Why not u pun beli then kita lawa sesama. Lebih afdal gitteww.

So berbalik pada smartphone tadi mana satu pilihan hati?

Rasa nak beli Iphone 7 Plus ja ok dak??


Smartphone Idaman Hati - Sekadar Gambar Hiasan



Kenapa saya perlu beli Iphone 7 Plus?

#1 Paparan sebesar 5.5 inci dengan resolusi 1080 x 1920 pixels 

#2 pemproses Apple A10 Fusion, Quad-Core CPU

#3 memori dalaman 32/128/256 GB serta 2GB RAM

#4 kamera utama 12 MP, 2x Optical Zoom

#5 kamera selfie 7 MP

#6 kalis air dan debu

#7 warna pilihan hati Rose Gold

Sesungguhnya saya memang suka phone berskrin besar supaya puas melihat gambar dan mudah untuk bekerja. Kualiti gambar pun haruslah clear taknak yang kabur kang nak tengok pun tak semangat. Yang pasti nak smartphone yang power! Klik-klik je kua, nak slide pun pantas kalau slow macam siput takmo. Hangpa nak kata kita cerewet pun takpe sebab memang pun. Hubby kita pun tau kita mmg cerewet bab-bab gajet ni.

Harapan saya besar, harap impian jadi kenyataan. Kena dapat kelulusan gabenor sang suami dulu. Kalau lulus nak terus beli. Hihi bole masuk dalam VB 2017.

Nak RCA teruih. Jom sape yang impian sama cam saya mana tau jatuh dari langit. Rezeki mana tau.

No comments