Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2017

Kacang Soya ESP Shaklee Tak Bagus?

Korang biasa minum air soya tak?
Ada yang suka minum? 
Ohhh feveret ni, suka sangat dengan soya. Tapi bila sebut soya je mesti orang kata soya tak bagus. Dah lama dah isu soya ni kan. Rasa dah bertahun-tahun. For me soya yang korang rasa kontroversi tu adalah soya yang berasaskan dari kacang soya yang telah diubah genetiknya [GMO].
GMO tu apa ek?
GMO atau Genetically Modified Organisms bermaksud tumbuh-tumbuhan atau binatang yang dihasilkan melalui teknik bioteknologi penggabungan gen juga dikenali sebagai Genetic Engineering.
Ia adalah proses pengambilan gen daripada satu spesis dan kemudian memasukkanya ke dalam satu spesis yang lain dengan tujuan untuk menghasilkan suatu bentuk sifat atau ciri-ciri yang diingini. Misalnya bagi kes di Amerika Syarikat, isu gen ikan flounder [American flatfish] dari lautan Atlantic yang dimasukkan ke dalam tomato bagi menghasilkan tomato yang tahan pada suhu yang sejuk daripada biasa maka tomato tersebut lambat rosak. Maksudnya dorang amik gen ikan tu unt…

6 Makanan Yang Membuatkan Anak Anda Bijak

Nutrien dalam makanan boleh membantu perkembangan dan  pertumbuhan otak anak anda. Sesetengah makanan mengandungi nutrien penting serta lemak yang sihat, yang membantu otak untuk berfungsi secara optimum. Jadi pastikan anda memberi makanan yang boleh merangsang otak anak anda seperti blueberry, avokado, dan juga telur ke dalam diet mereka.
Dalam tempoh dua tahun pertama kehidupan, otak mereka berkembang lebih cepat. Untuk mengekalkan pertumbuhan yang pesat ini, otak memerlukan nutrien penting, termasuk lemak sihat, DHA dan zat besi.
Sepanjang zaman kanak-kanak, nutrien dan makanan adalah sumber bahan api untuk otak, ini kerana sel-sel otak sedang berhubung. Makanan yang anda berikan kepada anak anda boleh memberi kesan dalam pembelajaran, pemahaman, dan ingatan. Nutrien dalam pemakanan bukan sahaja penting, aktiviti fizikal dan tidur juga faktor utama dalam perkembangan otak yang sihat.
Berikut adalah enam makanan yang menyokong perkembangan fungsi otak yang sihat :

#1 Blueberry. Penuh den…

Kandungan Unik Terdapat Dalam Vivix Shaklee Yang Semua Orang Tak Bole Tiru

Penah minum jus terlajak laku, ku melepak dan bla-bla-bla? Tapi penah ke korang minum jus pati muskat? Tak penah? Seyes jus pati muskat memang osem! Kandungan dia beza dengan jus-jus kesihatan yang lain. Sebab ia daripada tumbuh-tumbuhan.
"Eleehh hat lain pun kata amik dari ekstrak tumbuhan so ape bezanya??"

Adoi kerek lak soalan ni. Okehh meh akak nak habaq walaupun di buat daripada tumbuhan tapi jus pati muskat telahpun dipaten kan takde orang bole ciplak. Haa berani la nak tiru kann. Jom kita kenal apa bahan dalam jus pati muskat yang katanya superb osem tu.
#1 Polygonum Cuspidatum.
Ia adalah salah satu tumbuhan herba semulajadi yang sangat tinggi dengan kuasa antioksidan yang mengandungi Resveratrol. Tumbuhan ni sebenarnya dah digunakan sejak beribu-ribu tahun dahulu untuk mengatasi rambut uban dan sebagai shampoo.
#2 Anggur Muscadine atau Muscadine Grape.
Anggur ni sebenarnya adalah anggur yang bersaiz besar dan kuasa antioksidannya adalah 40 kali ganda lebih bagus daripad…

Buang Parasit Dalam Badan Dengan Set Detox Shaklee

Penah tak masa kecik korang makan ubat cacing? Sape tak penah makan tu lagi haru. Yang penah makan tu jangan ingat dah besar dalam perut takde cacing. Ekceli kita semua ni ada tau dan bukan dalam usus je tapi dalam organ badan kita pun ada. Euwwww~!!!!!!! Kakak ngeri tengok cacing banyak dalam usus! Kita panggil cacing ni parasit. Parasit tu ape? Parasit adalah organisma yg menumpang pada perumah dan dapat makanan dan perlindungan daripada perumah dan dalam masa yang sama merosakkan perumah. Aikk pening lak kan nak faham. Ok mcm kwn ko baik dgn ko dia bagi tumpang uma, makan bagai tapi dlm masa yg sama ko tikam belakang dia. Haa kira parasit la kan? Tapi camne parasit ni bole masuk dlm badan? Adakah kita makan dia? Mmg kita takkan perasan dan kita takkan tau berapa byk jumlah parasit yg masuk dlm badan. Kalau kita tak buang dia dalam badan apa jadi kat badan kita? Banyangkan setiap fullmoon dia membiak dan kita tak sedar pun! Eiii gelinya banyak tul cacing dalam badan! So camne kita nak…