Tuesday, March 21, 2017

Sel Badan Rosak Pulih Dengan Resveratrol Betul Ke?

Sel Rosak Bahaya Ke?


Ehh bahaya la kalau sel badan kita rosak. Bila rosak penuaan berlaku, pelbagai penyakit kronik akan menjengah. Skrg tak sakit so tak takut la kenn. Biasa bila dah tua baru la dpt penyakit mcm-mcm kan? Sbb apa? Sbb imun sistem dorang lemah ditambah dgn radikal bebas ni plak makin parah la. So tgh sihat ni dari skrg kita kena jaga kesihatan. 

Okay berbalik pada cite sel rosak tadi.

Camne sel bole rosak? Sbb setiap hari kita terdedah dgn radikal bebas contohnya asap rokok, pencemaran udara, radiasi. Cuba lihat bawah mitochondrion dan atas air pollution [tengok gambar rajah]. Dari ozone (o3) dan oksigen (o2) akan terbentuk oH-. 

oH- adalah daripada bahan kimia yg sgt bahaya dan kalau telalu byk ia akan jadi kanser. oH- juga yg merosakkan DNA kita. Haa takut tak takut tak?

Acane kita nak baiki sel yg rosak ni?

Dengan pengambilan pati anggur muskat kerana kandungan antioksidan yg mempunyai ORAC capacity yg tinggi. So korang tau tak manusia skrg perlukan min 5000 ORAC sehari? Haa ni mesti ramai yg x tau kenn.

Vivix memiliki ORAC paling tinggi di dunia iaitu 6000 ORAC. Makin banyak ORAC, makin byk oH- yg boleh dibetulkan. Makin banyak sel-sel kita yg rosak dapat dibaiki.


Jom vivix mulai skrg!