Wednesday, February 1, 2017

Kandungan Unik Terdapat Dalam Vivix Shaklee Yang Semua Orang Tak Bole Tiru

Penah minum jus terlajak laku, ku melepak dan bla-bla-bla?
Tapi penah ke korang minum jus pati muskat? Tak penah? Seyes jus pati muskat memang osem! Kandungan dia beza dengan jus-jus kesihatan yang lain. Sebab ia daripada tumbuh-tumbuhan.

"Eleehh hat lain pun kata amik dari ekstrak tumbuhan so ape bezanya??"


Adoi kerek lak soalan ni. Okehh meh akak nak habaq walaupun di buat daripada tumbuhan tapi jus pati muskat telahpun dipaten kan takde orang bole ciplak. Haa berani la nak tiru kann. Jom kita kenal apa bahan dalam jus pati muskat yang katanya superb osem tu.

#1 Polygonum Cuspidatum.

Ia adalah salah satu tumbuhan herba semulajadi yang sangat tinggi dengan kuasa antioksidan yang mengandungi Resveratrol.
Tumbuhan ni sebenarnya dah digunakan sejak beribu-ribu tahun dahulu untuk mengatasi rambut uban dan sebagai shampoo.

#2 Anggur Muscadine atau Muscadine Grape.

Anggur ni sebenarnya adalah anggur yang bersaiz besar dan kuasa antioksidannya adalah 40 kali ganda lebih bagus daripada anggur biasa ye. Compare antara sebiji anggur Muscadine dengan anggur biasa.

Istimewanya Muscadine Grape ni, ia mengandungi 20 kromosom berbanding dengan anggur biasa yang hanya mengandungi 19 kromosom. Ini bermakna Muscadine Grape ni mempunyai lebih 1 kromosom daripada anggur biasa.

So what's so special about having an extra chromosome?

Ok kromosom yang lebih satu ni lah yang mengandungi kelebihan Polifenol iaitu Asid Ellagic, Anthocyanidine dan Quercetin. Semua kandungan ini akan amat membantu untuk menjadi anti-radang, anti-bakteria dan anti-kanser.

#3 Elderberri Eropah.

Elderberri Eropah ni sebenarnya sangat sangat bagus untuk mata dan penglihatan sebab polifenolnya iaitu Flavonoids akan memberikan perlindungan kepada sel-sel mata, meningkatkan kesihatan mata dan dalam masa yang sama ia memberikan khasiat kesihatan lain seperti menjadi anti-inflammation, anti-bakteria dan juga untuk sistem imun yang bagus.

#4 Lobak Ungu atau Purple Carrot.

Ia tinggi dengan kandungan Polifenol iaitu Anthocyanin yang sangat bagus untuk jantung sebab ia ada antioksidan, antiradang, mengurangkan pengumpulan plak dalam saluran darah dan ia juga baik untuk mengelak infection atau jangkitan kuman kerana ia kaya dengan antibakteria.

Kalau ada pun orang yang cuba nak tiru dan claim jus mereka mengandungi bahan antiokdisan yang tinggi, belum tentu produk dorang diuji oleh ahli saintis. Dorang ade ke landmark study??