Skip to main content

Kandungan Unik Terdapat Dalam Vivix Shaklee Yang Semua Orang Tak Bole Tiru

Penah minum jus terlajak laku, ku melepak dan bla-bla-bla?
Tapi penah ke korang minum jus pati muskat? Tak penah? Seyes jus pati muskat memang osem! Kandungan dia beza dengan jus-jus kesihatan yang lain. Sebab ia daripada tumbuh-tumbuhan.

"Eleehh hat lain pun kata amik dari ekstrak tumbuhan so ape bezanya??"


Adoi kerek lak soalan ni. Okehh meh akak nak habaq walaupun di buat daripada tumbuhan tapi jus pati muskat telahpun dipaten kan takde orang bole ciplak. Haa berani la nak tiru kann. Jom kita kenal apa bahan dalam jus pati muskat yang katanya superb osem tu.

#1 Polygonum Cuspidatum.

Ia adalah salah satu tumbuhan herba semulajadi yang sangat tinggi dengan kuasa antioksidan yang mengandungi Resveratrol.
Tumbuhan ni sebenarnya dah digunakan sejak beribu-ribu tahun dahulu untuk mengatasi rambut uban dan sebagai shampoo.

#2 Anggur Muscadine atau Muscadine Grape.

Anggur ni sebenarnya adalah anggur yang bersaiz besar dan kuasa antioksidannya adalah 40 kali ganda lebih bagus daripada anggur biasa ye. Compare antara sebiji anggur Muscadine dengan anggur biasa.

Istimewanya Muscadine Grape ni, ia mengandungi 20 kromosom berbanding dengan anggur biasa yang hanya mengandungi 19 kromosom. Ini bermakna Muscadine Grape ni mempunyai lebih 1 kromosom daripada anggur biasa.

So what's so special about having an extra chromosome?

Ok kromosom yang lebih satu ni lah yang mengandungi kelebihan Polifenol iaitu Asid Ellagic, Anthocyanidine dan Quercetin. Semua kandungan ini akan amat membantu untuk menjadi anti-radang, anti-bakteria dan anti-kanser.

#3 Elderberri Eropah.

Elderberri Eropah ni sebenarnya sangat sangat bagus untuk mata dan penglihatan sebab polifenolnya iaitu Flavonoids akan memberikan perlindungan kepada sel-sel mata, meningkatkan kesihatan mata dan dalam masa yang sama ia memberikan khasiat kesihatan lain seperti menjadi anti-inflammation, anti-bakteria dan juga untuk sistem imun yang bagus.

#4 Lobak Ungu atau Purple Carrot.

Ia tinggi dengan kandungan Polifenol iaitu Anthocyanin yang sangat bagus untuk jantung sebab ia ada antioksidan, antiradang, mengurangkan pengumpulan plak dalam saluran darah dan ia juga baik untuk mengelak infection atau jangkitan kuman kerana ia kaya dengan antibakteria.

Kalau ada pun orang yang cuba nak tiru dan claim jus mereka mengandungi bahan antiokdisan yang tinggi, belum tentu produk dorang diuji oleh ahli saintis. Dorang ade ke landmark study??

Popular posts from this blog

Definisi Berpantang Untuk Wanita Selepas Bersalin

Apa yang dimaksudkan dengan berpantang?


Menurut kamus Dewan Bahasa Edisi ketiga, berpantang bermaksud sesuatu yang dilarang dilakukan mengikut adat dan kepercayaan. Bagi wanita yang baru melahirkan anak, mereka dilarang melakukan perkara atau memakan sesuatu sehingga tamat tempoh berpantang iaitu selama 44 hari. Meskipun terdapat satu pihak iaitu pakar perubatan yang tidak bersetuju dengan amalan pantang larang ini, namun ia telah menjadi kepercayaan dan ikutan masyarakat Melayu sejak turun temurun lagi.
Berpantang secara alami tidak akan memudaratkan jika tidak diamalkan secara keterlaluan. Hakikatnya tempoh berpantang itu sendiri adalah proses pemulihan dan emosi ibu. Seelok-eloknya amalan ini haruslah tidak bertentangan dengan kaedah rawatan moden. Kebiasaannya tempoh bersalin adalah selama 44 hari. Namun ada pihak yang melanjutkan tempoh berpantang sehingga 100 hari untuk tidak bersama suami demi kebaikan jangka panjang.
Selain itu, amalan berpantang ini adalah untuk memastikan badan…

5 Sebab Kenapa Kita Perlu Berjimat Cermat

Semalam saya tanya hubby, "nak makan apa malam ni?".
Dia jawab "makan apa yang ada je".
"Jom makan luar nak?" Kata saya.
"Takyah lah!"
"Ehh nape? Saya lapar ni"
"Jimat! Awak kan bole masak"
Ekkk!! [terkono den sebijik-sebijik] Dalam hati saya, ehh duit ada nak jimat cermat plak. Kenapa perlu berjimat cermat? Zaman la ni semuanya duit. No money no talk!
Nak makan duit!
Nak masuk tandas awam duit!
Nak lalu atas jalan kena tol duit!
Nak isi minyak duit!
Semuanya duit. Pening aihh cite pasal duit ni. Nak cari duit pun pening. Ada duit pun pening. So sekarang ni takyah pening-pening, apa kata kita berjimat cermat dan belanjakan apa yang perlu saja. 
Ibarat keperluan vs kehendak. 
5 Sebab Kenapa Kita Perlu Berjimat Cermat.

#1 Digunakan semasa kecemasan
Selalunya kita takkan tau bila hal-hal kecemasan akan berlaku. Kereta rosak ke, tayar pancit ke, eksiden ke. Jadi kena sediakan payung sebelum hujan. Hasil dari pendapatan bulanan kita perlu simp…

Gadjet Impian Untuk Bisnes Shaklee Saya

Huawei P9 Plus atau Iphone 7 Plus? 
Mana satu nak pilih? Sebab dua-dua best!
Rasa nak dua-dua bole? Hahaha [gelak tamak]
Saya memana pun okeh sebenarnya. Sebab skrg kalau nak taip entry blog ke nak edit gambar ke semua guna smartphone. Jarang dah guna laptop. 
Cuma baru ni adik bongsu saya ada bagitau pasal iphone7 sambil tunjuk review dari youtube. Yang sangat menarik minat saya adalah kualiti rakaman video. Haihhh bila tengok rasa wowww! Cantik giler gambar dia.
Memandangkan saya ada terfikir untuk hasilkan video sendiri makanya saya perlukan phone yang bole hasilkan gambar yang cantik supaya wajah saya nampak lawa tanpa cela. Haa gitteew! 
Tapi tak nak lawa di gambo je kalau bole nak lawa bebetul. Kebetulan pulak bulan ni promo Collagen Powder haa akak dah rembat 2 kotak tau siap Vivix dan Vit C skali. Bila kulit i flawless sila jangan jeles, buat rugi ja. Why not u pun beli then kita lawa sesama. Lebih afdal gitteww.
So berbalik pada smartphone tadi mana satu pilihan hati?
Rasa nak beli I…